donderdag 23 juni 2011

ook leuk; strijkkralen!

Van een vriend van ons kreeg ik de tip om patroontjes voor de strijkkralen te zoeken via Google.
Je moet dan zoeken onder afbeeldingen en dan op 'sprite' of 'sprites'. Ook heb ik zelf het woord 'beads' (kralen) bij de zoekopdracht gezet. De afbeeldingen heb ik daarna op A4 formaat uitgeprint, zodat de kralen te tellen zijn.
Hier een indruk van de patroontjes die ik op die manier gevonden heb: 
De jongens zijn helemaal gek van de Mario en Yoshi spelletjes op hun Nintendo, en daar waren genoeg voorbeelden van te vinden!
Ondertussen hebben we bij alle 3 de kinderen een lijn gespannen in de slaapkamer, waar ik met visdraad hun 'strijkkraalcreaties' (is dit een woord??) heb opgehangen.
Ideaal tijdverdrijf voor de vakantie! Enne....ik vond het zelf ook trouwens wel heel erg leuk om te doen, hihihihi.... 

8 opmerkingen:

  1. Heel Mooi. Ik heb de bovenste foto uitgeprint en de boo, goomba en het paddestoeltje nagemaakt. Echt heel cool.

    Groetjes Cathalyn de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi! Heb al enkele voorbeelden uit de eerste foto gemaakt samen met mijn zoontje, echter de voorbeelden uit de 2de foto zijn moeilijk te zien.. Het kralen tellen dan, zou je iets gedetaileerdere foto's hiervan kunnen plaatsen?

    Groetjes Marylene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marylene,

      Dat gaat helaas niet lukken. Deze foto's heb ik op mijn beurt weer van internet afgehaald en deze hebben de kids nog niet zelf gemaakt helaas...

      Verwijderen
  3. heb de bom en goomba ook gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk he?! Is weer eens wat anders dan de doorsnee strijkkralen-patroontjes, toch?

      Verwijderen
  4. op wat voor een paroon heeft u het gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op grond van bovenstaande afbeeldingen, die hebben we op A4 formaat uitgeprint zodat de kinderen zelf konden tellen.

    BeantwoordenVerwijderen